SPRAWDŹ ZESTAWY

PRACOWNIA STREAM

Interdyscyplinarny rozwój poprzez doświadczanie wpływa na szybkość i trwałość zdobywanej wiedzy. Uczniowie, tworząc, badając, testując, zdobywają tak ważne w XXI wieku kompetencje konstruktywnego wyciągania wniosków.

Uczeń w modelu STEAM (STREAM) to odkrywca i konstruktor szukający własnych rozwiązań. Nauczyciel to mentor uzbrojonym w ogromny zasób wiedzy, wspierający w poszukiwaniu rozwiązań, dysponujący sprzętem umożliwiającym konstruowanie, doświadczanie, testowanie.

Pracownia STEAM jest tworzona w zgodzie z najnowszymi wymaganiami dotyczącymi edukacji szkolnej. Nowoczesne technologie zaczynają towarzyszyć uczniom na każdym kroku, dlatego również w szkole powinni mieć oni dostęp do sprzętu, który wspomaga rozwój umiejętności i edukację. Dzięki pracowni STEAM i doświadczalnemu podejściu do nauki młodzież poznaje zagadnienia z zakresu robotyki i technologii, zdobywając bazę wiedzy przydatną w rozwijaniu swojej ścieżki kariery.

Pracowania STEAM zakłada rozwój ucznia na kilku płaszczyznach:

NAUKA
TECHNOLOGIA
INŻYNIERIA
SZTUKA
MATEMATYKA

Interdyscyplinarny rozwój poprzez doświadczanie wpływa na szybkość i trwałość zdobywanej wiedzy. Uczniowie, tworząc, badając, testując, zdobywają tak ważne w XXI wieku kompetencje konstruktywnego wyciągania wniosków.  Uczeń w modelu STEAM to odkrywca i konstruktor szukający własnych rozwiązań. Nauczyciel to mentor uzbrojonym w ogromny zasób wiedzy, wspierający w poszukiwaniu rozwiązań, dysponujący sprzętem umożliwiającym konstruowanie, doświadczanie, testowanie.

Pracownia STEAM jest tworzona w zgodzie z najnowszymi wymaganiami dotyczącymi edukacji szkolnej. Nowoczesne technologie zaczynają towarzyszyć uczniom na każdym kroku, dlatego również w szkole powinni mieć oni dostęp do sprzętu, który wspomaga rozwój umiejętności i edukację. Dzięki pracowni STEAM i doświadczalnemu podejściu do nauki młodzież poznaje zagadnienia z zakresu robotyki i technologii, zdobywając bazę wiedzy przydatną w rozwijaniu swojej ścieżki kariery.

Poznaj korzyści stworzenia profesjonalnej pracowni STEAM w Programie Laboratoria Przyszłości:

Zaawansowane projekty inżynieryjne.
Różnorodność zajęć w trakcie lekcji.
Wspieranie zagadnień związanych z robotyką i programowaniem.
Wspieranie rozwoju zawodowego uczniów.

Przestrzeń klasowa w szkole podstawowej powinna uwzględniać nowoczesną formułę prowadzenia zajęć w duchu koncepcji STEAM. Aby to było możliwe wymagana jest zmiana podejścia do tradycyjnego przebiegu zajęć szkolnych. W pracowni STEAM przestrzeń klasowa powinna być gruntownie przemyślana i zaprojektowana w taki sposób, by zagwarantować jak największą mobilność wyposażenia i elastyczność w aranżacji przestrzeni w zależności od formy, jaką przybierze lekcja. Strefowy podział wnętrza klasowego pomaga wyselekcjonować obszary tematyczne i zapewnić optymalne warunki do nauki, sprzyjające łatwiejszemu przyswajaniu wiedzy.

WYKAZ PRODUKTÓW WG.KATEGORII ZNAJDUJĄCY SIĘ W KATALOGU MEiN „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI” - WYPOSAŻENIE DODATKOWE

  • Klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami
  • Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz z akcesoriami wspierającymi ich funkcjonowanie
  • Roboty edukacyjne wraz z akcesoriami
  • Filamenty
  • Drukarka 3D wraz z akcesoriami
  • Biblioteka modeli 3D lub robotów online
  • Pen 3D z akcesoriami
  • Skaner kompatybilny z drukarką 3D
  • Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami
  • Mikroskop wraz z akcesoriami
  • Teleskop z akcesoriami
  • Wizualizer kompatybilny z mikroskopem
  • Teleskop z akcesoriami

WYPOSAŻENIE POLECANE DO PRACOWNI STEAM

BeCreo

Zestaw do nauki podstaw programowania, elektroniki, mechatroniki i elementów robotyki sprawdza się do prowadzenia zajęć techniki, informatyki, fizyki oraz na innych przedmiotach. Zestaw wyróżnia pełna obudowa merytoryczna dla ucznia i nauczyciela, wysokiej jakości plansze dydaktyczne, które zawierają schematy poglądowe do realizacji projektów uczniowskich oraz bezpieczne, stale aktualizowane oprogramowanie edukacyjne w formule kursu. BeCreo Kit inspiruje uczniów do samodzielnego odkrywania świata kodowania, programowania, elektroniki, mechatroniki i robotyki poprzez praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem mikrokontrolera, czujników i akcesoriów. W trakcie zajęć lekcyjnych z tym zestawem rozwijane są umiejętności takie jak:

  • Kreatywność,
  • Rozwiązywanie problemów,
  • Myślenie krytyczne,
  • Analityka,
  • Myślenie komputacyjne,
  • Myślenie przyczynowo skutkowe.

Nauka z wykorzystaniem zestawu BeCreo Kit odbywa się poprzez programowanie z pomocą bloczków i sterowanie platformą programistyczną Arduino UNO (mikrokontroler) wraz z dodatkowymi modułami. Proste zadania konstruktorskie sprawiają, że uczeń poznaje i uczy się wykorzystywać umiejętność programowania w życiu codziennym i zawodowym.

NARZĘDZIA DLA UCZNIA

ROBOTYKA

Robot edukacyjny Photon

Robot edukacyjny Photon jest programowany przez ucznia poprzez aplikację na tablecie, komputerze lub smartfonie. Dostępne są tam 4 poziomy trudności, które umożliwiają stopniowe zapoznawanie się z kodowaniem. Oprócz nauki robotyki i kodowania, ujętej w podstawie programowej, zajęcia z Photonem umożliwiają progres umiejętności takich, jak:

  • Rozwiązywanie problemów,
  • Krytyczne myślenie,
  • Analiza danych,
  • Formułowanie wniosków na bazie pozyskanych informacji,
  • Uczenie się,
  • Współpraca i praca w grupie,
  • Myślenie komputacyjne
  • Posługiwanie się językiem programowania,

Robot edukacyjny to świetna pomoc, która z pewnością zainteresuje uczniów i zachęci ich do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Oprócz nauki kodowania, moduły do Photona pozwalają zapoznać się z różnymi treściami edukacyjnymi z zakresu nauk STEAM (STREAM), jak siła ciążenia, oddziaływanie ciał czy ruch.

Pracownia robotyki Skrilab

Poznaj nowoczesną pracownię robotyki z innowacyjnym wyposażeniem i obudową dydaktyczną zawierającą gotowe scenariusze lekcji. To wszystko dzięki edusystemowi SkriLab, który oferuje wsparcie dla uczniów, nauczycieli i dyrektorów placówek. Zajęcia robotyki i inżynierii w nowoczesnej pracowni SkriLab pozwalają rozwinąć wiele umiejętności:

  • Wyobraźnia przestrzenna,
  • Myślenie przyczynowo skutkowe,
  • Rozwiązywanie problemów,
  • Współpraca,
  • Praca w grupie,
  • Krytyczne myślenie.

Rozwiązania SkriLab pomagają uczniom odkryć fascynujący świat nauki i przygotować ich pod kątem zdobywanych kompetencji na oczekiwania dzisiejszego rynku pracy. Nauczyciele z kolei zyskują dostęp do Skriware Academy – narzędzia, które zawiera e-kursy, scenariusze lekcji z 8 przedmiotów, prezentacje multimedialne i karty pracy uczniów.

Abilix

Zajęcia z robotem ABILIX Krypton skupiają się na rozwoju umiejętności informatycznych i cyfrowych. Pozwalają uczniom poszerzyć zainteresowanie robotyką i programowaniem, które zyskują coraz większe znaczenie we współczesnym świecie. To jednak nie wszystko, ponieważ każda lekcja wspiera i stymuluje u uczniów wzrost poniższych kompetencji:

  • Myślenie przyczynowo skutkowe,
  • Pozyskiwanie wiedzy,
  • Planowanie,
  • Myślenie komputacyjne,
  • Przejmowanie inicjatywy,
  • Współpraca w zespole.

Dzięki zajęciom z robotem ABILIX Krypton uczniowie zyskują praktyczną wiedzę, która pozwoli im sprawnie posługiwać się językami programowania w przyszłości. Konstruowanie modeli wpływa na rozwój wyobraźni przestrzennej i umiejętności z dziedziny inżynierii. Są to tzw. kompetencje XXI wieku – istotne w późniejszym życiu zawodowym i we współczesnym świecie.

Rozwiązania LEGO® Education

Nie ma na świecie bardziej znanych klocków, niż klocki LEGO®. Rozwiązania LEGO® Education zachęcają uczniów do aktywnego uczestnictwa w lekcjach poprzez wykorzystanie elementu zabawy w procesie nauczania. Umożliwiają realizację podstawy programowej, w której ujęto takie obszary, jak programowanie, robotyka, informatyka, inżynieria, matematyka, fizyka i technika, rozwijając poniższe umiejętności:

  • Myślenie komputacyjne,
  • Wyobraźnia przestrzenna,
  • Kreatywność,
  • Krytyczne myślenie,
  • Współpraca,
  • Praca w grupie,
  • Planowanie pracy,
  • Rozwiązywanie problemów.

System edukacyjny LEGO® to kompleksowe rozwiązanie, które ma na celu kształcenie uczniów w duchu koncepcji STEAM i wspieranie ich rozwoju zawodowego. To także środowisko wsparcia dla nauczycieli, zawierające gotowe scenariusze lekcji, karty pracy ucznia i materiały audiowizualne, pomocne w trakcie prowadzenia zajęć.

Klocki Gigo

Klocki Gigo dają nieograniczone możliwości konstrukcji modeli urządzeń, dodatkowo zapewniając możliwość stopniowania trudności ćwiczeń. Możesz je wykorzystać zarówno w trakcie zajęć grupowych, jak i indywidualnych. To rozwiązanie zachęca uczniów do odkrywania świata nauki poprzez eksperymenty, rozwijając:

  • Logikę,
  • Kreatywność,
  • Myślenie komputacyjne,
  • Wyobraźnię przestrzenną,
  • Krytyczne myślenie,
  • Funkcje motoryczne,
  • Myślenie przyczynowo skutkowe,
  • Umiejętność współpracy,
  • Rozwiązywanie problemów.

Oprogramowanie używane do procesu programowania oparte jest o język GoogleBlockly, który stanowi ciekawą alternatywę dla popularnego na zajęciach lekcyjnych Scratcha. Dzięki temu uczniowie poznają kolejny język programowania, poszerzając swoją wiedzę o dziedzinie robotyki i ucząc się go stosować w sposób praktyczny.

Klocki Korbo

Klocki KORBO wspierają wielokierunkową aktywność uczniów, rozwijając u nich w trakcie zajęć szereg umiejętności niezbędnych w XXI wieku. Uczą dzieci pracy metodą projektu, przy jednoczesnym kształceniu u nich umiejętności miękkich i współpracy. Ponadto wspierają trenowanie zdolności matematycznych i logicznych.

Podstawą klocków KORBO jest koło zębate, które wykorzystuje się do zajęć prowadzonych w duchu koncepcji STEAM (STREAM). Dzięki temu możliwe jest jednoczesne kształcenie umiejętności twardych i miękkich, a same lekcje stają się ciekawe i zachęcają uczniów do aktywnego uczestnictwa, ponieważ są realizowane metodą nauki poprzez zabawę. Ta forma prowadzenia zajęć jest bardziej efektywna pod względem szybkości przyswajania omawianego materiału, więc jest coraz częściej wykorzystywana przez kadrę pedagogiczną.

Szafka Flexi z klockami Mini Waffle

Szafka Flexi z klockami Mini Waffle to gotowy zestaw, który świetnie komponuje się stylistycznie z pozostałym wyposażeniem w pracowni STEAM. Konstrukcja szafki pomaga utrzymać porządek w pomieszczeniu, dodatkowo pozwalając na sortowanie i organizację poszczególnych elementów zestawu Mini Waffle. Klocki znajdują zastosowanie na zajęciach służących kształtowaniu wyobraźni przestrzennej i rozwojowi kreatywności u dzieci. Ćwiczenia z wykorzystaniem zestawu Mini Waffle pozwalają uczniom zapoznać się z podstawowymi zasadami tworzenia konstrukcji trójwymiarowych, wykorzystując element nauki poprzez zabawę.

Długopisy 3D

Długopisy 3D pozwalają na przeprowadzenie zajęć praktycznych z modelowania przestrzennego. Co więcej, uczą dzieci pracy metodą projektu. Dzięki modelowaniu 3D można rozwijać u nich kreatywność i wyobraźnię przestrzenną, a do tego umiejętności manualne. Praca z długopisami 3D uczy cierpliwości i precyzji, a także wytrwałego dążenia do celu.  Wielką ich zaletą jest prostota działania i możliwość użytkowania bez zasilania sieciowego. Wystarczy je włączyć i w kilka chwil są gotowe do pracy. Praca z nimi przebiega równie sprawnie i nie wymaga od użytkowników zaawansowanej wiedzy technicznej.

Do zorganizowania prostych zajęć z modelowania 3D wystarczy filament w dowolnym kolorze, długopis 3D i projekt lub zdjęcie modelu, który uczniowie będą mieli za zadanie odtworzyć na zajęciach. To sprawia, że takie zajęcia można zorganizować w zaledwie kilka minut.

Drony

Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem dronów dają uczniom możliwość zaznajomienia się z nowoczesnymi technologiami i pogłębić ich zainteresowanie robotyką. Nauka z wykorzystaniem tych urządzeń rozwija u uczniów umiejętność płynnego posługiwania się językami programowania i pozwala nabyć im kompetencje kluczowe na rynku pracy w XXI wieku. Dzięki temu, po zakończeniu etapu edukacji, posiadają kwalifikacje wymagane przez pracodawców, co ułatwia im znalezienie wymarzonej pracy.

Wyposażenie pracowni STEAM w drony pozwala na wprowadzenie różnorodności do zajęć z programowania i otwiera przed nauczycielami nowe możliwości. Dzięki praktycznym ćwiczeniom mogą oni zainteresować uczniów tematem robotyki i zachęcić ich do samodzielnego zgłębiania tej dziedziny.

Gogle Wirtualnej Rzeczywistości

Gogle VR, które dają możliwość korzystania z wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Zapewniają wizualizacje nawet do 360 stopni oraz przenoszą zajęcia lekcyjne w inny wymiar. W ramach robotyki, uczniowie poznają zagadnienia z zakresu kodowania i programowania, ale także bliżej zapoznają się oni z wirtualnym światem od strony technicznej. Dzięki tym możliwościom, uczniowie zyskują nowe umiejętności, które pozwolą im już na etapie szkoły podstawowej rozwijać:

  • Kompetencje cyfrowe,
  • Kreatywność,
  • Wyobraźnię przestrzenną,
  • Myślenie komputacyjne.

System ClassVR pozwala zrewolucjonizować sposób nauczania przedmiotów ścisłych w szkole podstawowej, zapewniając zwiększone zaangażowanie uczniów w poznawanie nowych treści dydaktycznych. Wirtualna rzeczywistość pozwala poznawać struktury, przedmioty i miejsca w bezpośrednim odzwierciedleniu prosto z pracowni lekcyjnej.

Mikroskopy

Nie ma drugiego urządzenia, które równie mocno rozbudza ciekawość naukową, jak mikroskop. Obserwowanie mikroświata pogłębia u Twoich podopiecznych zainteresowanie otaczającym ich światem i zachęca ich do kolejnych odkryć. Pozwól swoim uczniom na samodzielne badania podczas angażujących zajęć, które rozwijają u nich:

  • Dociekliwość naukową,
  • Ciekawość badawczą,
  • Obserwację,
  • Cierpliwość,
  • Wytrwałość,
  • Dokładność działania,
  • Wyobraźnię,
  • Zaangażowanie.

Prowadząc zajęcia z wykorzystaniem mikroskopu, przyczyniasz się do wykształcenia u uczniów szeregu cech, które pomogą im w późniejszym rozwoju zawodowym. Dzięki nim uczą się skrupulatnie wykonywać powierzone im zadania i przywiązują większą uwagę do drobnych szczegółów, które mogą mieć wpływ na czas i jakość realizowanych działań – a to cechy, które są pożądane na rynku pracy.

Teleskopy

Zajęcia z wykorzystaniem teleskopu pozwalają uczniom rozwinąć i ćwiczyć zmysł obserwacji i dociekliwość naukową. Dzięki obserwowaniu dziennego i nocnego nieba poznają nie tylko podstawy astronomii, ale przede wszystkim budzi się w nich ciekawość otaczającego je świata i chęć poznania go bliżej. Studiując rozmieszczenie na niebie układów gwiazd, uczniowie są w stanie lepiej orientować się w terenie w kierunkach geograficznych i potrafią szybciej określić swoje położenie.

Zajęcia z wykorzystaniem teleskopu zainspirują uczniów do samodzielnego odkrywania tajemnic wszechświata i poszukiwania zupełnie nowych obiektów, które jeszcze nie zostały poznane przez naukowców. Już samo odnalezienie na niebie planet z naszego układu słonecznego będzie dla dzieci niezwykle motywujące i zachęci je do wnikliwych obserwacji nocnego nieba.

Skaner 3D

Skaner 3D Creality to nowy wymiar edukacji. Dzięki niemu uczniowie mogą skanować obiekty z precyzją do 0,1 mm. Został wyposażony w tryb obrotowy, który umożliwia skanowanie obiektów w zakresie 360°. Posiada funkcję automatycznego wyrównywania obiektu, dzięki czemu nie trzeba ustawiać przedmiotów w prawidłowej pozycji, ponieważ skaner sam je obróci i wyrówna.

Dane zebrane z pomocą skanera mogą posłużyć do modelowania 3D. Technologia skanowania 3D stosowana jest przez wiele gałęzi przemysłu oraz wykorzystywana w produkcji nagrań wideo i gier. Dzięki niej uczniowie mogą przygotować się do wykonywania zawodów przyszłości i spełnić oczekiwania rynku pracy XXI wieku.

Monitory interaktywne insGraf DIGITAL

Monitory interaktywne insGraf DIGITAL pozwalają na obsługę drukarek 3D. Można na nich korzystać ze stron internetowych zawierających biblioteki modeli, a dzięki slotowi OPS możliwe jest podłączenie do niego komputer OPS (do kupienia osobno). To rozwiązanie alternatywne dla laptopa, który w ramach Programu Laboratoria Przyszłości można zakupić do obsługi drukarki 3D. Ponadto na monitorach interaktywnych można tworzyć wstępne projekty (koncepcje) modeli z wykorzystaniem funkcji Whiteboard.

Monitory interaktywne stanowią doskonałą alterantywę dla laptopów, oferując użytkownikom wyższy komfort użytkowania. Dzięki nim uczniowie nabywają kompetencje cyfrowe, które pełnią istotną rolę w XXI wieku.

Szybkie i łatwe zakupy
z Kalkulatorem Zamówień

  • Wybierz produkty z listy i wpisz zamawianą ilość. Łatwo możesz podejrzeć opis i zdjęcie produktu.
  • Po skompletowaniu listy pomocy wpisz dane w formularzu zamówienia i jednym kliknięciem wyślij je do realizacji.
  • Nasze Biuro Obsługi Klienta służy wsparciem przy składaniu zamówienia i udzieli wszelkich informacji dotyczących produktów.
  • Kalkulator Zamówienia umożliwia także wygenerowanie listy wybranych produktów w formacie pdf lub xls i złożenie zamówienie w dowolnym momencie.

Sprawdź!

ZOBACZ JAK MOŻE WYGLĄDAĆ TWOJA PRACOWNIA

Zespół specjalistów do spraw projektu Laboratoria Przyszłości z firmy Moje Bambino

Skontaktuj się z nami!

Infolinia „Laboratoria Przyszłości”

 

42 233 78 78

e-mail: laboratoriarzyszlosci@mojebambino.pl

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Program Laboratoria Przyszłości zakłada dofinansowanie dla polskich szkół podstawowych na zakup sprzętu technologicznego zawartego w katalogu wyposażenia podstawowego i wyposażenia dodatkowego. Placówki muszą zapewnić uczniom dostęp do drukarek 3D, mikrokontrolerów, stacji lutujących oraz sprzętu audio-wideo, jeśli chcą one skorzystać z dodatkowych funduszy, przeznaczonych na zakup m.in. wyposażenia do pracowni STEAM. Koncepcja ta zakłada edukację uczniów na płaszczyznach: nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka. Dobrze wyposażona pracownia STEAM w programie Laboratoria Przyszłości powinna posiadać sprzęty, które nawiązują swoją technologią do najnowszych i najwyższych standardów, wspierając w ten sposób naukę dzieci w zakresie nowoczesnych maszyn i ich obsługi. W katalogu Moje Bambino Laboratoria Przyszłości znajdują się m.in. zestawy do nauki programowania BeCreo Kit, które wspierają samodzielną naukę wykorzystywania mikrokontrolerów do pracy nad własnymi urządzeniami. Oprócz samego zestawu sprzętowego, BeCreo Kit jest obudowany wsparciem merytorycznym, które pomaga nauczycielom w wykorzystywaniu możliwości zestawu i poprowadzeniu ciekawej lekcji. Robot edukacyjny Photon to kolejna propozycja do wyposażenia pracowni STEAM, która wspiera naukę kodowania i  programowania. Robot jest programowany w specjalnych aplikacji Photon Edu, Coding i Photon Magic Bridge na tablecie lub smartfonie, w zależności od poziomu uczniów wybierany jest odpowiedni dla nich tryb działania. Odpowiednie moduły są wyposażone w materiały dla nauczyciela, które rozwijają możliwości wykorzystania robota w trakcie zajęć w szkole. Abilix Krypton wspiera rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i wprowadza ich w świat programowania. Pomaga uczyć się optymalnego planowania działań, komputacyjnego i przyczynowo-skutkowego myślenia. W katalogu Laboratoria Przyszłości oferta zawiera również klocki konstruktorskie, które wspierają naukę kodowania, postrzegania przestrzennego i pracy w grupie. Moje Bambino posiada rozbudowaną ofertę klocków LEGO® Education czy klocków Gigo, które od najmłodszych lat bawią dzieci i rozbudzają w nich kreatywność. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości to nowoczesne podejście do wielowymiarowej nauki w szkole. W programie Laboratoria Przyszłości gogle VR wpasowują się idealnie w wyposażenie pracowni do robotyki. Dzięki Class VR uczniowie mogą zobaczyć ciekawe zjawiska i osiągniecia techniki w pracowni lekcyjnej, wspierające jednocześnie temat prezentowany stacjonarnie w klasie szkolnej. W ofercie Moje Bambino znajdują się w ramach programu Laboratoria Przyszłości mikroskopy do pracy na lekcjach z przedmiotów przyrodniczych.