W programie Laboratoria Przyszłości dofinansowanie przysługuje każdej szkole podstawowej i publicznej szkole artystycznej. Do 15 listopada 2021 trwa nabór wniosków o dotacje Laboratoria Przyszłości, po tym czasie szkoła, która nie będzie ubiegać się o dofinansowanie zostanie zobligowana do wyposażenia podstawowego swojej placówki (drukarka 3D, mikrokontroler, stacja lutująca, sprzęt audio-wideo) z własnych środków finansowych. Wśród produktów z katalogu wyposażenia podstawowego Ministerstwa Edukacji i Nauki znajdują się mikrokontrolery, które wspierają edukację uczniów w zakresie wstępu do programowania, elektroniki, elektrotechniki i precyzyjnej pracy manualnej. W ofercie Moje Bambino dostępne są zestawy edukacyjne z mikrokontrolerami UNO i RFID w różnych konfiguracjach oraz warianty zestawów edukacyjnych Arduino. W programie Laboratoria Przyszłości mikrokontroler należy do sprzętów, które placówka edukacyjna musi zapewnić uczniom zanim zdecyduje się na dobranie wyposażenia dodatkowego dla szkoły podstawowej. Uczniowie podczas zajęć w pracowni technicznej będą uczyć się jak stworzyć swoje własne inteligentne urządzenia, które odpowiednio zaprogramowane będą w stanie wykonywać różne funkcje. W Programie placówki mogą zakupić mikrokontroler z akcesoriami, w tym sensorami, czujnikami, płytkami prototypowymi, wzmacniaczami, zestawami przewodów czy diodami. Dzięki odpowiedniemu przylutowaniu elementów do płytki mikrokontrolera, uczniowie tworzą własne konstrukty, nabywają umiejętności technicznych i opanowują podstawy samodzielnego programowania urządzeń. W programie Laboratoria Przyszłości mikrokontrolery dostępne w Moje Bambino otwierają nowe perspektywy przed uczniami szkół podstawowych w Polsce. Zyskują one nowe umiejętności, mają możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce i dzięki temu poznać swoje predyspozycje i nabyć nowe zainteresowania. Laboratoria Przyszłości to program rządowy, który wspiera nowoczesne metody edukacji uczniów polskich szkół podstawowych. Innowacyjny sprzęt wprowadza nowy wymiar nauczania techniki w oparciu o sprzęt i narzędzia technologiczne, które pomagają uczniom zyskać umiejętność samodzielnego działania. Układy scalone towarzyszą wielu kierunkom politechnicznym w XXI wieku i stanowią przyszłość pod kątem budowy maszyn i urządzeń ze świata robotyki. Umiejętne ich obsługiwanie i dostosowywanie pod własne potrzeby daje dodatkowe możliwości na rynku pracy i rozwija zainteresowania wśród uczniów.